دبستان میلاد جوانرود

تعلیم وتربیت

دبستان میلاد جوانرود

تعلیم وتربیت

تبریک سال جدید


ضمن تیریک پیشاپیش آغاز سال 1391به همکاران ودانش آموزان واولیای محترم

لطفاٌ به نکـات زیر توجـــه نـمائیـــد:

1-دانش آموزان عزیز دقّـت کننددر هنگام مسافرت ازپدرمادرجدانشوندوشماره همـراه والدین داشته باشند.

2-به منظورفراموش نکردن دروس ، ضروری است که دانش آموزان مطالب تدریس شده را مرورکرده ومطالب دفترچه نوروزی را بادقّـت مطالعـه نموده وتکالــیف راانجام دهند.

3-درروزدوشنبه تاریخ 1391/1/14دبستان میلاددرگروه شهیدباهنر

(گـــروه صبـــــــح) دایرخواهدشد.

باتشکر

مدیرمدرسه 

خواب، خاطرات مهم را حفظ می کند.


خواب، خاطرات مهم را حفظ می کند
.

نتایج یک تحقیقات جدید نشان می دهد که خواب مفید در طول هفته، توانایی حفظ خاطرات و محفوظات مغز انسان را به شکل چشمگیری افزایش می دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، نتایج این تحقیقات که اخیرا در آلمان انجام شده و در شمار جدید مجله «علوم اعصاب» منتشر خواهد شد، نشان می دهد که هفت تا هشت ساعت خواب مناسب در طول شبانه روز کارکرد بخش مرور حافظه در مغز را به شکل چشمگیری بهتر می کند.


ادامه مطلب ...

آموزش محبت به دانش آموزان و تقویت عزت نفس آنها


آموزش محبت به دانش آموزان در کلاس درس

و پیشنهادهایی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان


وقتی که مهر و محبت باشد ، درصد هوشی افراد بالا می رود ، انگیزه بیشتر شده و با ذوق و شوق به طرف علم می روند و یا به طرف هر چیزی که با محبت باشد. "محبت و صبر" از ملزومات کار معلمان است و معلم باید خوب بیاموزد و خوب آموزش دهد. خداوند، انسان را به تأمل در خلقت جهان و تفکر دعوت کرده و شایسته است بشر یاد بگیرد که خوب ببیند، خوب بیندیشد و همواره ذهنی خلاق و سیال داشته باشد تا زمینه‌های بالقوه را به خلاقیت و نوآوری تبدیل کند. اندیشیدن و تفکر، بارزترین ویژگی انسان­ها و خود نوعی یادگیری است و به همین دلیل معلمان هدفمند برای بهبود یادگیری دانش‌آموزان در محتوا و روش­های خویش تغییر ایجاد می‌کنند. آنان با این کار به‌خلاقیت و نوآوری، خودباوری، تفکر، روحیه پرسشگری و انعطاف‌پذیری به همراه یادگیری دانش‌آموز عمق بخشیده و سعی می‌کنند که برای او لحظاتی بیادماندنی در کلاس فراهم کنند. یکی از دلایل عمده بسیاری از اختلالات رفتاری و شخصیتّی در کودکان و نوجوانان، ضعف در اعتماد به نفس و احساس خودارزشمندی (عزت نفس) است، بنابر این امروزه در اصلاح و درمان بسیاری از این اختلالات، پرورش و تقویّت احساس عزت نفس و اعتماد به نفس و مهارت­های فردی و اجتماعی آنان، نقش بسزایی ایفا می کند.


ادامه مطلب ...

اغلب کودکان تیزهوش انسان های ناموفقی هستند!!

اغلب کودکان تیزهوش انسان های ناموفقی هستند!!

اغلب کودکان تیزهوش انسان های ناموفقی هستند!!
پروفسور فریمن تمام زندگی شغلی خودش- یعنی 35‌سال- را به تحقیق در زمینه کودکان تیز هوش اختصاص داده که آیا این کودکان باید از امکانات خاصی برای پرورش استعداد خود برخوردار شوند؟
 

آیا باید شرایط پرورش استعداد کودکان تیزهوش را فراهم کرد؟

ادامه مطلب ...

نسیم

*****

نسیم

دویدم و دویدم به یک نسیم رسیدم

نسیم به من خنک داد پوستمو قلقلک داد

هی فوت میکرد به موهام گفتم نکن نمی خوام

اینور و اونور می رفت از دست من در می رفت

بازی می کرد شاد بود نسیم نبود باد بود

*****